Wanneer krijg ik mijn eerste premie terug?

Op het moment dat je eerste incasso bij ons binnen is versturen wij binnen 1 week de Chipin (de stekker, indien op voorraad) naar je toe. Als je die activeert in je auto en dat doet voor het volgende maandelijkse incassomoment krijgt je binnen 10 dagen na het tweede incassomoment 10 % van je maandpremie terug.

De eerste incasso gaat over welke periode?

Als je de verzekering afsluit en laat ingaan tussen de 1ste en de 10e werkdag van de maand gaat de eerste incasso over de periode van ingang verzekering tot de eerste dag van de volgende maand (max 1 maand).Als je de verzekering afsluit en laat ingaan tussen de 11ste en laatste werkdag van een maand gaat de incasso over de periode van ingang verzekering tot de eerste dag van de maand erop volgend  (maximaal 6 weken).

Wanneer heb ik inzicht in mijn eigen rijscore / dashboard?

Als jouw Autofairzekering in ons netwerk is geactiveerd sturen we je per mail direct je persoonlijke inlogcodes toe. Vanaf dat moment kun je altijd via je computer of smartphone inloggen op onze (mobiele) site, waarbij na activering van de Chipin, per dag je score wordt berekend en je alle informatie over je verkeersgedrag, locatie, brandstof efficiency, gereden (zakelijke) ritten en andere gegevens kan inzien en zelf rapportages kan maken. Of je gebruikt de app, deze kun je gratis downloaden in de Appstore of Google Playstore onder de naam Chipinmobile. Log wel altijd eerst in je dashboard in om het password dat je van ons hebt gekregen te resetten, alleen daarna kun je de app gebruiken. De App heeft minder functionaliteit dan het dashboard maar laat wel een score per rit zien.

Wat als de Chipin later bij mij aankomt?

Als wij jouw Chipin pas later kunnen leveren, dan komt dat omdat onze Chipin’s zijn uitverkocht. Dat is goed nieuws want dat betekent dat veel mensen veilig willen rijden, maar slecht nieuws omdat we je er dan niet meteen een kunnen sturen. Om het goed te maken krijg je dan tot de Chipin geleverd is, zonder metingen toch 10% premie terug.

Wat gebeurt er als ik de Chipin niet activeer?

Dan laat je niet zien dat je veilig rijdt en heb je dus geen recht op premie terug. Als we zien dat je Chipin na 3 weken nog niet geactiveerd is ontvang je van ons een mailtje.

Wat gebeurt er als ik de Chipin later activeer?

Zodra je de Chipin in je auto stopt, is deze geactiveerd en ontvang je na de volgende incasso binnen 10 dagen 10% premie terug over een kalendermaand. Hoe sneller hoe beter dus.

Wat gebeurt er als ik geen Chipin heb ontvangen?

Zodra de Chipin verzonden is sturen we je een mailtje. Als je de Chipin niet binnen een week hebt ontvangen, laat dat dan telefonisch aan ons weten, dan kunnen wij kijken wat er mis is gegaan. Het telefoonnummer is 030-2567015

Wat gebeurt er als ik de Chipin eruit haal?

Als je de Chipin uit je auto haalt verlies je het recht op premie terug voor die periode. Het enige moment dat je de Chipin wel uit de auto mag halen en toch nog premie terug ontvangt is bij een onderhoudsbeurt van de auto.

En als mijn auto met Chipin wordt gestolen?

Als je auto met Chipin wordt gestolen krijg je van ons bij je vervangende auto met Autofairzekering een nieuwe Chipin. Neem bij diefstal altijd met de politie contact op en ga nooit zelf op grond van de locatie die je in je dashboard kan zien je auto zoeken. Hoe verleidelijk dat misschien ook is.Mocht de Chipin apart worden gestolen, neem dan contact op met onze telefonische helpdesk op nummer 030-2567015

Van wie is de Chipin?

De Chipin is eigendom van fairzekering en je krijgt hem in bruikleen.

Mijn Chipin is kapot

Als je Chipin niet meer werkt is je auto dus niet verbonden met ons netwerk. Wij zullen dan een mailtje sturen om bij je te checken wat er aan de hand is, of je kunt ons bellen en een nieuwe Chipin opvragen. De oude, defecte Chipin dient dan wel te worden terug gestuurd naar ons. Het telefoonummer is ook hier: 030-2567015

Wat gebeurt er als ik mijn auto verkoop of overstap naar een andere verzekeraar?

  • Als je de Autofairzekering overzet naar je nieuwe auto kun je de Chipin overzetten in je nieuwe auto. Wij zullen dit per mail aan je bevestigen.
  • Als je je auto verkoopt en geen eigen auto daarvoor terug koopt, of een andere verzekering aanschaft, vragen wij je om de Chipin binnen 1 maand terug te sturen naar:

Risk verzekeringen, afdeling fairzekeringAntwoordnummer 2540, 3430VB Nieuwegein Je ontvangt dan afhankelijk van je rijscore de premie terug over de laatste gehele kalendermaand.

  • Zorg dat je de Chipin binnen een maand naar ons terugstuurt, want anders zijn we genoodzaakt om €75 euro in rekening te brengen. Je hebt dan ook geen recht meer op je laatste maand premie terug.

Hoe moet ik mijn Autofairzekering opzeggen?

Na een jaar kun je elke dag opzeggen. Stuur dan even een mail naar fairzekering@risk-verzekeringen.nl.Tussentijds opzeggen binnen het eerste jaar kan alleen als je de auto verkoopt / als de auto gestolen wordt. Er is dan geen te verzekeren object meer en dus wordt de Autofairzekering beëindigd. Wil je in het eerste jaar wel verzekerd blijven, maar geen Chipin meer? Dan blijf je verzekerd en betaal je voor de resterende maanden (tot 1 jaar) de basispremie, maar heb je geen recht op premie terug want door het niet gebruiken van de Chipin krijg je automatisch een rode score. Hierdoor kan ook een opzegrecht van de verzekeraar ontstaan.

Hoe waarborgt fairzekering mijn privacy?

Fairzekering heeft een privacystatement waarin zij met jou afspreekt wat zij allemaal met jouw persoonsgegevens mag doen. Zo weet je dat fairzekering geen andere dingen met jouw persoonsgegevens zal doen. De gegevens worden opgeslagen bij een professionele partij die stevige veiligheidsmaatregelen (o.a. conform ISO 27001) heeft genomen om te voorkomen dat onbevoegden jouw data kunnen zien.

Wanneer krijg ik mijn premie terug?

Aan het begin van elke kalendermaand kijken wij wat jouw score is over de afgelopen maand en of en of je je premie hebt betaald. Als je aan alle voorwaarden voldoet maken wij de premie terug conform jouw scores over naar jouw bankrekening.  Dit zal halverwege de maand plaatsvinden.

Wie zit er achter fairzekering?

Fairzekering is opgericht door vier specialisten uit de verzekeringswereld met een ruime ervaring op verzekeringsgebied. Zij delen een passie om verzekeringen te verbeteren met behulp van technologie en moderne inzichten. Fairzekering is geen eigendom van een bank of verzekeraar.

Staat fairzekering onder toezicht?

Fairzekering staat onder toezicht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Wij zijn aangemeld op de collectieve vergunning van Risk Assuradeuren B.V. onder nummer 12012535.

Heeft fairzekering ook andere verzekeringen?

Op dit moment verkoopt fairzekering een product, de Autofairzekering, die wij zelf hebben ontworpen. Fairzekering zal in de toekomst ook andere verzekeringsproducten gaan ontwikkelen. Het uitgangspunt daarbij is innovatie, veiligheid en een faire premie voor onze klanten.

Mijn dashboard is leeg?

Als je gereden hebt terwijl de Chipin in de auto is ingeplugd, maar je ziet geen data in het dashboard dan is er waarschijnlijk iets mis. Kijk op de site www.obdhulp.nl of neem contact op met de helpdesk op 030-2567015.

De garage wil mijn Chipin verwijderen

Dat is geen probleem, zolang deze maar weer wordt terugplaatst door jou of de garage. De chipin moet altijd in de auto zitten als er mee gereden wordt.

Wat gebeurt er als fairzekering failliet gaat?

Jouw auto is via fairzekering verzekerd bij Nationale Nederlanden. Als fairzekering failliet mocht gaan dan blijft jouw polis gewoon in stand.